Kontakt oss

 

Om levering og retur

I følge angrerettloven gjelder angrefristen i 14 dager fra den dagen du mottar varen. Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten må varen returneres i samme stand som den ble mottatt. Det betyr at varen må være ubrukt, uten flekker, fri for lukt, og ikke være vasket eller endret på noen som helst måte. I tillegg må merkelappen være på, og utfylt returskjema må ligge vedlagt.

Merk at angreretten ikke gjelder varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Det betyr at øredobber, strømpebukser, luer/hatter og hårklyper ikke kan byttes eller returneres. Kontakt oss om du skulle ha spørsmål.

Når du returnerer en vare er du ansvarlig for at pakken kommer tilbake til oss. Med dette betyr det at du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar returen din. Vi anbefaler derfor at du bruker returetiketten, som ligger vedlagt i pakken, ved sending tilbake til oss. Ved levering av pakke på innleveringssted, anbefaler vi at du etterspør kvittering da du er ansvarlig for å kunne dokumentere at pakken er sendt i retur. Hvis du velger å sende pakken med en annen forsendelsesmetode, er det lurt å sende med sporing slik at du er forsikret.

Retur vil ikke bli godkjent dersom varen er i uegnet stand. Varen vil dermed bli sendt tilbake igjen til deg uten forvarsel. Det samme gjelder dersom varen er returnert til oss etter at angrefristen din har utløpt. Vi godkjenner kun returer som er tråd med våre returvilkår. 

Det kan ta opptil 14 dager for oss å motta og behandle returer. Når returen er behandlet og godkjent vil kjøpsbeløpet bli tilbakebetalt på samme måte som ved bestilling. Pengene er normalt tilbake på konto innen 3-5 virkedager. Dersom du har valgt faktura hos Afterpay/Riverty som betalingsløsning og har spørsmål knyttet til dette kan du finne mer informasjon under Kjøpsbetingelser

Merk at vedlagt returetikett ikke er forhåndsbetalt, og vi vil derfor trekke 90,- fra kjøpsbeløpet ved refusjon. Det koster dermed 90,- å returnere et produkt til oss ved bruk av vår returetikett. Fraktbeløpet du betalte for å få varen tilsendt kommer i tillegg.

Om du ikke ønsker å benytte vedlagt etikett kan returen sendes til:

Smuk
Ekebergveien 237
1166 Oslo

Ønsker du å returnere varen(e) kostnadsfritt i butikk, kan du gjøre dette på Sæter-Hjørnet. Adressen er Ekebergveien 237, 1166 Oslo. Åpningstider: mandag-fredag kl 10-18, lørdag kl 10-16. Åpningstidene kan avvike om sommeren, i desember og på helligdager. Oppdaterte åpningstider finner du alltid på Google ved å søke opp Sæter-Hjørnet. 

 

Bytte

Om du ønsker å bytte varen i en annen størrelse eller farge må du returnere varen til oss og legge inn en ny bestilling. Angrefristen på 14 dager gjelder også her. Bruk vedlagt returetikett, og skriv tydelig på returskjemaet at du ønsker å bytte varen og ordrenummeret på din nye bestilling. Husk å legge ved returskjemaet når du sender varen i retur, da vi trenger denne informasjonen for å kunne identifisere ordren din og vite at du ønsker å bytte. Vi dekker returfrakten dersom du bytter størrelse eller farge innenfor samme produkt som du allerede har kjøpt. Merk at vi ikke dekker fraktkostnaden på 60,- for ordre dersom du legger inn en annen vare enn den du allerede har kjøpt. Legger du inn en bestilling på en annen vare vil dette anses som en ny ordre, og du må selv stå for fraktkostnaden for å returnere varen(e) du bestilte først. 

 

Reklamasjon

Dersom det foreligger en feil eller mangel på varen du har mottatt fra oss, må du innen rimelig tid sende en mail om dette til kontakt@smukoslo.no. Husk å oppgi ordrenummer, og legg ved bilde(r) av feilen og en kort beskrivelse. Nytt eller tilsvarende produkt vil bli sendt så fort vi har mottatt varen det reklameres på i retur. Vi dekker alle fraktkostnader. Reklamasjonsretten faller imidlertid bort dersom produktet er brukt unormalt mye eller ikke vasket i henhold til vaskeanvisning. Reglene om reklamasjon finnes i "Lov om forbrukerkjøp". 

Frakt

Dersom du har mottatt sporingsnummer så kan du til enhver tid sjekke status på din levering. Det tar noe tid før pakken blir scannet inn hos transportøren ved den første sorteringen. Lurer du på når du kan forvente pakken utlevert kan du kontakte transportøren. 

Klikk her for å spore din pakke hos Posten.Eller kontakt deres kundeservice her

Klikk her for å spore din pakke hos PostNord. Eller kontakt deres kundeservice her.

Varene pakkes og sendes så raskt som mulig, og i hovedsak innen 24 timer for virkedagene mandag til fredag. Bestillinger som mottas lørdag og søndag sendes mandag. Normert leveringstid er 1-4 virkedager avhengig av hvor i landet man bor. Fraktkostnad følger de opplysninger som gis i kjøpsprosessen og kan variere med hvor i landet pakken skal sendes og med hvor mye som skal sendes. Når pakken er sendt vil du motta en bekreftelse på epost. Deretter må du følge instrukser fra postbudet. Hvis pakken ønskes levert til en annen adresse vil omleverings-kostnader bli belastet. Ved helligdager kan leveringen ta noe mer tid enn normal leveringstid. 

 

  • Vi tilbyr frakt fra 60kr.

  • Om du benytter vår returetikett trekkes 80 kr ved refusjon.

  • For uavhentede pakker som kommer tilbake til oss belastes et gebyr på 250 kr.

  • Vi sender foreløpig kun til adresser i Norge.

  • Kunden er ansvarlig for at leveringsadresse er korrekt opplyst.

  • Dersom kunden velger Pakke-i-postkasse må navn stå på postkassen.

 

Klikk og hent

Du kan hente ordren din gratis på Sæter-Hjørnet, Ekebergveien 237, 1166 Oslo. Du vil motta en bekreftelsesmail så fort ordren er pakket klar. Vi klargjør den så raskt som mulig, og i hovedsak innen 24 timer for virkedagene mandag til fredag. Merk at bestillingen må hentes innen 7 dager etter den er klar. Etter 7 dager vil bestillingen bli kansellert. Dersom du ser at det vil ta mer enn 7 dager før du får hentet ut bestillingen din, gi oss beskjed innen rimelig tid på mail.

Kontakt oss

Om du ønsker å kontakte oss kan du når som helst sende oss en melding på Facebook eller Instagram. Du kan også sende en mail til kontakt@smukoslo.no eller benytte deg av skjemaet under. 

Om du har spørsmål knyttet til retur, bytte eller reklamasjon ber vi deg vennligst om å først lese informasjonen du finner her

Sæter-Hjørnet
Ekebergveien 237
1166 Oslo
Tlf: 408 59 943
Org.nr 967 039 373

Åpningstider kundeservice telefon:

Mandag-fredag: 10:00-15:00